Hej dagboken! helt jävla osammanhängande..

nu var det länge sen jag pratade med dig senast min dagbok(blogg) ja, mina blogginlägg ska som vanligt lida brist på röd tråd.. kvaliten är bare å skita i.

jag har precis blivit av med den bruna soffan som har hauntat familjen johansson sen jag vet inte när.. han fick den rättså billigt. eller ja, billigt och billigt är väl synd att säga med tanke på att jag GAV bort den =) så nu har plötsligt min ungkarlslya blivit om möjligt mer lik en ungkarllya. i en ungkarlslya får man inte ha mer än två skedar. man får ha tv men den får absolut inte hänga snyggt uppe på vägen! man får inte ha vitlöspress (egentligen borde man inte ens veta om att det finns ett verktyg med det namnet..) mikron ska stå på ett tv-bord, man ska inte ha ork att bry sig om att skaffa persinner utan istället har gardiner som täcker hela fönstret så att det inte går att se ut eller in...

ja, detta och mycket mer är vad som har gjort min lägenhet på nyhemsgatan 40 till vad det är. en ungkarllya och ett utav mina första egna hem.. ett hem som jag ska lämna nu i slutet utav maj, efter att ha bott här i snart 2 år! fattar inte vart tiden har tagit vägen.

lägenheten i grenoble är ordnad! jag kommer bo med en fransyska(mjau?) och en fransos som kommer förbättra min franska avsevärt, ja de plus en väldig massa annat folk som jag kommer träffa.. kanske jag kommer få deltidsjobb på touati's pub som diskplockare. oui bien sure je peux laver les verres si vous parlez avec moi..

de två sista veckorna kommer jag dock ha 5 tentor som det gäller att jag sätter, så det gäller att inte tappa fokus, något som KFF har gjort.. totalt under isen men jag hoppas att de inte börjar panikvärva i stil med jolt-höga football manager fjortisar..

jag älskar uppbrott! jag förstår inte hur folk kan tycka det är obehagligt och tråkigt. det är kliché jag vet men tänk bara vilka möjligheter det finns ... DÄR UTE! (ok den sista salvan kliché slängde jag iväg på pint kiv :P)

halmstad-ränderna har väl egentligen aldrig riktigt präntat in sig i min småländska hud men snart tvättas de få ränder som finns, bort för att ersättas med grenoble-ränder.
snart bär det av!
känns bra.

martin tillika diskpojken är out tills vidare.
OUT.
ouuUuut. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0