gitarr

Nu har jag åter igen börjat lira gitarr men denna gången tror och hoppas jag att det blir sista gången jag ger upp för tidigt.. känner redan att jag har börjat lära mig mer än nånsin och att det är roligare än nånsin. med elias hjälp ska det nog gå!

tänkte lägga upp de låtar jag spelar just nu på bloggen så att jag har alla ackorden samlade på samma ställe. det blir winnerbäck, diana(låten) osv.

plugget har inte gått så bra på sistone, eller asså jag gör inte särskilt mycket och när jag väl läser madame bovary så är det inte mycket jag förstår.. det är väldigt svårläst franska från tidigt 1800-tal! men det ska nog gå ur vägen. hinner inte skriva så mycket med tanke på att jag måste iväg till camp-swärd-björneman för att dinera och för att sedan ta hyrbilen och  fara upp till travet för första gången i mitt liv faktiskt..

sen kan det vara så att andra goda nyheter kommer dyka upp här på bloggen snart.. hoppas på det bästa men vill inte jinxa.. kom igen nu KFF. låt inte drugga gnuga målgnolandet på söndag. se istället till att den tillresta FF-klacken åter ska få se en mendes klättra på stängslet precis som i hans senaste träningsmatch mot HBK.

GO, ye boys in red!
out.

Am       
se dig om
Em            Am
det är här du bor
Am             
där hänger jackan
G             Am
där står dina skor
C                Em     Am
vilka öden förde skorna hit
G              Am
nu är en liten stor
Em           Am
nu är himlen vit




Falling Slowly Chords as performed by Marketa Irglova & Glen Hansard

Intro: C F Am F F

C               F
I dont know you but I want you

C           F
All the more for that

C                     F
Words fall through me and always fool me

C          F
And I cant react



Am          G        F       G             Am
Games that never amount to more than their worth

    G               F
Will play themselves out


(Chorus)

C                 F                 Am
Take this sinking boat and point it home

                F
We've still got time

C                 F                Am
Raise your hopeful voice you have a choice

F
You've made it known



C               F
Falling slowly, eyes that know me

C             F
And I cant go back

C                  F
Moods that take me and erase me

C            F
And i'm painted black



Am         G        F         G          Am
You have suffered enough and warred with yourself

G                  F
It's time that you won

(Chorus)

(instrumental)
Am  G  F  G  Am  G  F

1, 2, 3, 4....


C                 G                 Am
Take this sinking boat and point it home

F
We've still got time

C                  G                Am
Raise your hopeful voice you have a choice

F
You've made it now

C               G           Am
Falling slowly, sing your melody

F
I'll sing it loud


C G Am F

C F Am F F



vart bara 1-1 mot TFF. TFF förtjänade tre poäng..

  Dm7 E7 Am
Du är en  saga för god  för att vara  sann.
  Dm7 E7 Am
Det är en  saga i sig  att vi funnit va rann.
  Dm7 G Cmaj7
Vi kunde  lika gärna  aldrig nånsin  mötts.
  Am Dm7
  Eller var vårt mö te redan bestämt 
  E7 Am
  långt innan vi  fötts.

  Am E7 Am
  Vem vet? Inte  du. Vem vet? Inte  jag.
  E7
Vi vet ingenting nu,  vi vet inget idag.
2ggr

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0