låt

Intro:
C Am Em x 2

Em                      C  
Dom vill lära dig att krypa,
Am         Em
att gå i takt.
                       C  
Dom vill lära dig marschera,
Am         Em
att stå givakt.

Em                     F   
Stå på rad och klappa händer,
                C  C/B Am
för sakens bästa hålla med.
Am      Am/G           F  
Lära dig hur vinden vänder,
                        C
för sakens bästa gå på led.

C Am Em x 2

Em                      C  
Dom vill lära dig att ljuga,
Am            Em
när det tar emot.
                        C  
Lära dig bocka och att buga,
Am            Em
för någon idiot.

                       F  
Jag vill lära dig att dansa,
                C  C/B Am
om det någon gång blir av.
Am          Am/G          F     
Om jag får nått att säga till om,
                          C
då skall du dansa på min grav.

C Am Em x 2

Em                      C  
Dom vill lära dig att tvivla,
Am          Em
på det du tror.
                     C     
Gå omkring och vara rädd för,
Am                    Em
din syster och din bror.

                        F  
Jag vill lära dig att dansa,
                C  C/B Am
om det någon gång blir av.
Am          Am/G          F     
Om jag får nått att säga till om,
                          C
då skall du dansa på min grav.


C Am Em                            C
         Då skall du dansa på min grav.

C Am Em                            C
         Då skall du dansa på min grav.

C Am Em x 4
C

C:    032010
Am:   002210
Em:   022000
F:    133211
C/B:  020010
Am/G: 302210

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0