arena, fotboll och lite tristess

Just nu så känns det mindre bra här i Grenoble. det visade sig att jag var tvungen att fixa nåt slags intyg för att få delta på pensionsboendet där jag vill förbättra min franska. jag har mailat skolan för att be dem fixa det men efter att de inte har svarat har jag mailat igen, denna gången lite ilsket och irriterat. måste bara försöka ta mig ur denna trista tiden och börja på ny kula. jag har ju trots allt inget att hämta i sverige. det enda som skule hända vore att jag skulle ha två månaders hyra åt skogen!

nu ska jag snart börja plugga igen, läser min andra bok inom den nya kursen och den är ok. handlar om det franska hovet under 1500-talet vilket ju egentligen borde tilltala mig men, ja, sådär, ok.

indierna har kommit och det funkar också ok. den ena snubben är rättså schysst men nog luktar det indier i lägenheten nu, fattar inte hur de bär sig åt..
annars så är det fotboll ikväll igen, sverige och zlatan spelar nere i malmö (!) mot san marino vilket bör betyda 3 poäng till. däremot så går det mindre bra för kalmar ff i AS. spelmässigt går det dåligt men arenamässigt så går det desto bättre som ni kan se nedan.

tycker detta får bli min signatur idag, min sorti ur dagens blogg. titta och njut!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0